onsdag 26 april 2017

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

lokalavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Foreningen Verdens skove er usaglige

henning nielsenJeg har læst indlægget i Ørestad Avis fra Verdens Skove, og endnu en værre artikel i deres medlemsblad Skov & Folk, som jeg er medlem af

Indlægget er en kritik af byggeplanerne på Amager Fælled. Man fremhæver at Amager Fælled er urørt natur igennem 5000 år. Vil man derved påstå at naturen ikke er forandret i den tid? Der er ikke meget "strandeng" tilbage, men meget ny bevoksning er kommet til.

På det lille stykke der skal bebygges, færdes der kun græssende kreaturer. Det er køerne, der i givet fald "tramper" på den sjældne plante brændeskærm. Jeg har heller aldrig set nogen gå bøjet med en lup og lede efter frøer eller sjældne plante i det indhegnede område der skal bygges på. Folk færdes ikke inde i indhegningen. Og frøer har vi mange af i golfområdet og på Kalvebod Fælled.

LÆS indlægget skrevet af Anders Morten Christoffersen, formand for Verdens Skove: Betyder Ørestad Fælled Kvarter urnaturens udslettelse i København?

Hvad værre er, at foreningen Verdens Skove i deres medlemsblad (som udenforstående i hele landet uden for Amager intet aner om) direkte manipulerer i artiklen om Amager Fælled. F.eks. med fine idylliske billeder af Grønjordssøen og andre områder som ikke skal bebygges. På billederne er gæs på træk eller de svømmer i søen, en hejre står og fisker i vandet. Der lægges op til, at det er den natur, der skal forsvinde, men det er jo slet ikke de områder der skal bebygges. Det kan ikke betyde andet end at folk skal blive oprørte, når man bruger den slags billeder i en artikel.

Der har i hele debatten fra alle sider været brugt alle midler til at overbevis om at al idyl nu forsvinder.

Men dette er så grov manipulation, at jeg overvejer om mange af de andre artikler der har været i medlemsbladet også har givet et forkert indtryk af de faktiske forhold på stederne, der bliver omtalt. Det er så groft, at jeg overvejer om de mange certifikater jeg har købt til opkøb for bevarelse af regnskov i Sydamerika er det papir værd de er trykt på? Man får sine tvivl når man kan lave den slags artikler. Derfor har jeg meddelt den ny formand Anders Morten Christoffersen for Verdens Skove at jeg opsiger mit medlemskab.

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Louises klumme

euronews